2010. április 14., szerda

2010. húsvét

Húsvétkor nálunk voltak a gyerekek, és természetesen
most is készültem rá.
Kitaláltam, hogy húsvéti ajtódíszt fogunk készíteni, meg majd
festünk tojást, meg készítünk kókuszos golyókat.
Mivel már elég nagyok ahhoz, hogy segítsenek húsvéti
ajtódíszt készíteni - hisz a kézügyességük is már alkalmas erre -,
így megterveztem, hogy miből, hogyan készítsünk
húsvéti ajtódíszt.
Elmentem tehát a Kreatív boltba, a Papír -írószer boltba,
és körülnéztem miből tudnánk készíteni ajtódíszt.
Találtam egy sárga színű vesszőféléből készült kerek "alapot";
majd vettem zöld színű krepp papírt.
Összehajtogattam a krepp papírt, majd ollóval vékony csíkokra vágtam
az egyik felénél, a másik felénél felragasztottam az "alapra" .
A vékony csíkokat kicsit kifele hajtogattam, ez volt a fű, amire majd
gondoltam teszünk kis nyuszikat meg tojásokat.
Aztán kerestem az interneten nyuszis sablonokat, tojás sablonokat,
meg a húsvéttal kapcsolatos ötleteket: lakásdíszítés, dekoráció, ....
Találtam nagyon sok jó ötletet, meg sablonokat.
Kinyomtattam, kivágtam, és nagyjából megterveztem az ajtódíszünket.
Húsvét szombatján oda adtam nekik
a sablonokat és elmondtam nekik, mit fogunk készíteni.
Mind a két gyermek választhatott a 3 féle nyuszi sablon közül melyiket
szeretné körberajzolni, kivágni, kiszínezni; illetve kaptak még
egy-egy tojás sablont amit szintén körberajzoltak, kivágtak, kiszíneztek
amilyenre szerették volna.
Annyira örültek, és olyan lelkesen készítették a nyuszikat, a tojásokat,
amiket aztán felragasztottam az ajtódíszünkre.
Kicsit még feldíszítettem, kiegészítettem az ajtódíszt,
aztán büszkén mutatták az apának mit csináltunk,
majd feltettem a bejárati ajtónkra.
Nagyon boldogok voltak.
Bárki jött hozzánk büszkén mutatták és magyarázták hogy melyiket
ki csinálta és hogyan.
Nálunk már megszokott dolog, hogy azon a héten amikor nálunk vannak
a gyerekek, akkor készítünk valamit itthon (vágunk, ragasztunk, színezünk) ;
és aztán bevisszük az oviba megmutatni az óvó néniknek.
Ezzel az ajtódísszel is ez történt, hogy bevittük megmutatni, és boldogan
lelkesen magyarázták, hogy melyiket ki csinálta és hogyan.
Természetesen minden pedagógus megdicsért minket, és nagyon
büszkék voltak a gyerekekre milyen ügyesek.

A kókuszos sütit is megcsináltunk még szombaton,
ami úgy történt, hogy én összegyúrtam a süti masszáját,
és ők kis gombócokat készítettek, amiket beleforgattak a
kókusz reszelékbe.
Ezt is nagyon élvezték, és amikor jöttek a vendégek boldogan
kínálták őket, hogy vegyenek a sütinkből.

A tojásfestés szintén jó móka volt.
3 fajta színű tojásokat festettünk, amikre, miután megszáradtak,
matricákat ragasztottak, majd celofánba becsomagoltuk
és összekötöttük színes szalaggal.
Aztán még egy köszönő verset is megtanultunk, amivel megköszöntük,
hogy meglocsoltak minket, lányokat.
Ezt a verset is elmondtuk az oviban, aminek nagyon nagy sikere volt,
mert ugye az természetes, hogy a fiúk sok locsoló verset mondanak,
de hogy a lány is versben köszönje meg a locsolást az már
meglepő volt mindenkinek aki hallotta a versünket.

Szóval nagyon jól sikerült a húsvét, sok élménybe volt részük a gyerekeknek,
amit örömmel újságoltak az oviban az óvó néniknek.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Mozaik család élete | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL